Product is sold out and is NOT expected to be in stock again. Show similar products
×
MENU
Back |
Alchemy skates

Alchemy Pure Air Aggressive Skates

EUR 199,95
 
(20)
Zoom
Item sold out. Can not be delivered
Show similar products
Description

The AIR is the second skate in the PURE series. Alchemy has continued with the minimal feel, featuring stylish and subtle details. The AIR features the exclusive sole plate that has been developed by the Alchemy Team.

The soles are made of lightweight PA material that will give you the perfect combination of control and speed when grinding. The outer and inner sole plates come with plenty of space to lock on to sole based grinds.

Boot: Two-piece Pure PU Hard boot with spring buckle and lace lock system. Stylish stitched detail on the ultra comfort liner with oversized shock absorbing heel pad

Wheel: 58mm 94A Alchemy Team wheel

Bearings: ABEC-5 Speedstar

Specifications
Wheel diameter:
58mm
Wheel hardness:
94A
Frame type:
Flat setup
Boot/Shell type:
Hard
Liner features:
Removable, Shock absorber
Closure:
Lacing, Buckle
Bearing precision:
ABEC-5
Boot material:
Plastic
Liner material:
Not specified
Cuff:
Stable, High lateral support, Built-in
Soulplate:
One-piece, Replaceable
Backslide plate:
Built-in
Weight:
2380g
reviews  
 
(20)
Nunca me llegaron los patines , los mandaron por una empresa de envío UPS y nunca llegaron , eran un regalo para navidad y me quedaron mal , después me subieron que la empresa SkatePro me respondían por los patines , pero esos ya no estaban y me tocó escoger otros que no eran los que quería y lógicamente no llegaban en diciembre. en pocas palabras me incumplieron con el envío y más encima en otra fecha y lo peor otros patines que no quería.
Christian restrepo (Deerfield beach)
03/01/2019
Rating: 1 of 5!
Reply from SkatePro:  Hola, Christian:
Gracias por su reseña. Lo cierto es que en su primer pedido, se equivocó en su propia dirección, de forma que USPS no pudo hacer la entrega. Tras este error por su parte, decidimos darle la posibilidad de reenviarle el pedido de los productos junto con un par de patines incluso más caros que los primeros que pidió pero sin tener que pagar por la diferencia, y enviarlo a través de UPS en lugar de la agencia de transporte que usted eligió al principio, sabiendo que UPS es $27 más cara y más profesional. También comenta que lleva más de 2 meses esperando los productos cuando en realidad, usted nos notificó el error suyo en la dirección de entrega el 6 de diciembre y el día 18 de diciembre tenía el segundo pedido enviado sin ningún gasto para usted. Por lo que no son correctas las fechas que indica.

Lamentamos enormemente que haya tenido una experiencia mala, pero hemos hecho todo lo que ha estado en nuestras manos para poder solucionarle el error sin ningún gasto para usted. Esperamos poder ofrecerle nuestros servicios pronto con un mejor final. :)

Javier
Great product!!
Kyle Moser (Manteca)
21/03/2018
Rating: 5 of 5!
Amazing inline skates. Very comfortable. 5 Stars
Diogo Martins (S. Miguel Vizela)
22/08/2018
Rating: 5 of 5!
Dear suppliers, I am very happy and satisfied with skates. A modern, ergonomic, comfortable skate. Excellent quality! The Perfect Size Fast, well packed and in good condition shipping. Thank you very much. I recommend it. Greetings from Spain.
JOSE MANUEL ROSTOLL PEREZ (ALZIRA)
12/03/2014
Rating: 5 of 5!
Show all 20 reviews