MENU
Back |

Rollerblade Metroblade 3WD 110 Inline Skates

EUR 249,95
EUR 359,95 SAVE EUR 110,00
Rollerblade skates and wheels
Zoom
SkatePro Fitness Backpack
SkatePro Fitness Backpack
EUR 39,951 pcs
EUR 17,95
Sidas 3Feet Low Sole
Sidas 3Feet Low Sole
EUR 37,951 pcs
EUR 29,95   Show size guide
Save for later
 pair

Description

The Metroblade 3WD urban skates from Rollerblade blends style and function into one unique experience. With sneaker looks and a 3 x 110mm wheel setup you get a skate that is highly maneuverable, fast and comfortable whilst still looking sharp.

The boot has high support and is well ventilated. Closure is done with a powerstrap, lacing and a 45° velcrostrap.

The frame of the Metroblade is made from extruded aluminum and sit very close to the bottom of the boot making the skate very responsive and enjoyable. This is further enhanced by the unibody construction of the boot.

Specifications

Wheel diameter:
3x110mm
Wheel hardness:
85A
Wheelbase:
255mm
Boot/Shell type:
Soft
Frame material:
Aluminium
Liner features:
Shock absorber
Closure:
Lacing, Velcro
Bearing precision:
ILQ-9
Frame type:
Fully adjustable, Flat setup
Max wheel diameter:
110mm
Boot material:
PU leather, Composite
Liner material:
Mesh
Cuff:
High lateral support
Mounting:
165mm
Brake:
No
Recommended for:
Fitness skating, Training skating
 

Reviews

Je cherchais un mixte entre des rollers de vitesse et des rollers street et je pense que ces rollers sont le compromis idéal. J'appréhendais de passer de 4 à 3 roues mais au final je n'y vois pas de réelles différences à pars le fait que les rollers 3 roues sont moins long et permettent de se balader dans la ville en toute liberté avec moins de risque de se prendre des obstacles ainsi que moins d'encombrement lors du rangement. Petit plus le design magnifique il faut les avoir entre les mains les différentes matières sont attirantes on a envie de les toucher tout le temps, ce côté chaussure de skate pour les grip et chaussure de moto avec la cheville montante donne un mixte entre des rollers discrets et tape-à-l'œil. Niveau confort rien à redire, se serre tout seul la plupart du temps même pas besoin de serrer les lacets les scratchs font le travail, aucune douleur ou mal à l'aise au niveau du pied après une cinquantaine d'heures à rouler avec un pur plaisir.
P. Cyril (Vildé-Guingalan)
16/08/2017
Rating: 5 of 5!